Olje- og gasselskapet Aker BP og IT-selskapet Atea fortsetter samarbeidet med en ny avtale. Avtalen gir Aker BP tilgang produkter og tjenester, blant annet innen IT/klientutstyr og nettverk.
– Aker BP har vært en viktig kunde for Atea i mange år. Vi er glade for å kunne fortsette det gode samarbeidet i en ny periode, sier Ane Marte Hausken, regionsdirektør i Atea sørvest.
Samarbeidet strekker seg tilbake til 2013, med leveranser av maskinvare og tilhørende tjenester fra Atea. Gjennom perioden har Atea vært med å understøtte Aker BPs vekst og behov på tvers av lokasjoner i Norge, inkludert offshore.
Bred avtale
Avtalen gir tilgang på blant annet IT-utstyr og nettverksløsninger. Dette vil inkludere digitalt utstyr for feltarbeidere, selvhjelps-portal og kvalitet i klient og nettverksutstyr, for å sikre pålitelig og effektiv drift i krevende miljøer.
– Vi ser et potensiale i forbedringer ved hjelp av Ateas tjenestekatalog og leveranser, sier Thomas Hoff-Hansen, CIO i Aker BP.
– Kombinasjon av lokal tilstedeværelse og vårt sterke partnerskap med de største teknologiselskapene i verden, er avgjørende for å være i stand til å levere på forventninger og de viktige behovene som Aker BP har, forteller Hausken.
Avtalen åpner også for at Aker BP kan be om utvidelse av tjenester fra Ateas tjenestekatalog, for å dra nytte av vår ekspertise og tilpassede løsninger.